sábado, 27 de marzo de 2010

Nou trajecte a Torres del Paine: "La i". Creadores: Marina i Sandra.

Ja hem tornat!!! El nostre objectiu... no ha estat complert del tot!!! O res de res!! Gràcies per la vostra confiança!!! Ejem, ejem...!! Però hem d'admetre que teniu raó! No ho hem fet... Aquí us expliquem la nostra experiència!!!

Dia 1: ARRIBADA A TORRES DEL PAINE. Paguem l'entrada de 15000 pesos xilens. Una hora d'espera i agafem un catamaran que ens creua una llacuna preciosa amb vistes a les torres, a les banyes... Fantàstic! Preu del catamaran: 11000 pesos xilens. Comencem la caminada per arribar al Refugi Grey, on està situat el Glaciar Grey. Temps previst: 3h 30minuts. Temps utilitzat per fer la caminada per la Marina i la Sandra: 5h 30minuts.

Durant la caminada ens preguntem diversos cops per quina raó estem fent això!!! És molt dur i més, carregant amb la motxilla! Que va plena de menjar, molt més del que necessitem!!! Però les vistes són ESPECTACULARS! Quan anem arribant al glaciar... no hi ha paraules, ni fotos, ni res que ho pugui explicar! Per cert! Ens quedem embobades com mitja hora mirant com treballen uns "pajaros carpinteros"... guaaaauuuu!!!

Allà a on anem ens el trobem ;)
Caminant cap al Glaciar

El glaciar Grey

El pajaro loco

Arribem al Refugi Grey... mortes!!! Montem la nostra tenda de campanya, amb vistes precioses davant del llac. Ens fem el sopar amb el nostre fogonet... Sopa de bote!! Tot un banquet!
Després... Comença la festa!!! Els treballadors del refugi ens conviden a sopar Curanto, un menjar tipic xilè. També provem el vodka amb xile, melò amb vi blanc i varis... Hora de finalització de la festa: cap a les 6 del matí.

Dia 2: AGONITZANT DAVANT EL LLAC I DESTROSSA DE LA TENDA. No ens veiem amb forces de baixar cap abaix un altre cop per seguir el nostre trekking i decidim descansar tot el dia. Fem alguna petita caminada, però res dur. Pel migdia comença el vent i decidim fer un passeig fins arribar al mirador del Glaciar. Fa molt de vent, tant que ens hem d'estirar a terra per tal que no se'ns emporti.

Decidim tornar al refugi on tenim la tenda acampada per fer un altre passeig en una altra direcció. Sorpresa! La nostra tenda ha mort! Està tota tirada pel terra! S'ha trencat un dels pals, degut a que no vam posar els seguros pel vent (les cordetes que surten pel costat ). A més, com que voliem tenir vistes del llac, estàvem situades on més parava el vent. La tenda és llogada i no sabem les conseqüències que podem tenir... Aiiiisssshhh!!! Així que la única activitat física que realitzem es tornar a montar la tenda i canviar-la de lloc, mentre tots els nostres amics del refugi es descollonen de nosaltres!

Dia 3: DESCENS I ARRIBADA A TORRES DEL PAINE (en transport públic). Fem el descens, i molt contentes! El fem només en 3h, menys del que marca el recorregut formal (que recordem que és de 3.30h). Tornem a agafar el catamaran, i un bus que ens porta un altre cop a la entrada del parc. Agafem un minibus pirata que ens cobra més barato i arribem al camping. A l'entrada ens trobem al vigilant del camping que ens ajuda a montar la tenda i iniciem una bonica conversa... Molt bona onda un altre cop. Fem nit allà, tota la nit plovent.

Dia 4: ABORTEM EL PLA I TORNEM A CASA. Plou i només de desmontar la tenda ens quedem xopes... No es poden ni veure les torres perquè estan cobertes d'una espesa nebulina. Ens espera una caminada de sis hores... Decisió: TORNEM A CASA. Agafem el transport públic un altre cop i marxem.

les montanyeres al Paine

La i és perquè només vam fer el primer pal de la W (que és el nom del treking més petit que es fa). Desprès existeix la Q que és el gran trajecte. Nosaltres hem fet la i, però sense el puntet, perquè no vam arribar fins al glaciar en sí... TOTAL= 22 Km.....Unes cracks... com sempre!!!

A tots els guies de Rutas Patagónicas i als treballadors del Planeta Grey y dels refugis a on vam dormir.. Mil gràcies!! Ha estat un PLAER (en majúscules) compartir aquest temps amb vosaltres!!! Us trobarem a faltaaar!!!

Aquí la nostra història despres de tanta mentalització. Hem sobreviscut al vent i al fred! No calien les espelmetes. ;)

PD: La tenda (carpa); cap problema! "Estas cosas pasan". Afortunades de la vida... Si aneu a Puerto Natales i heu de llogar material passeu per la Gattika... Molt bona onda!