jueves, 24 de febrero de 2011

Caribeando....

Un cop arribem de nou a Turbo, decidim seguir descobrint la costa caribenya. Així agafem bus fins a Necocli, despres un segon bus que ens porta fins a un pont derruit a causa dels forts aiguats de l'últim mes. Atravessem el pont caminant i allà agafem un tercer bus fins a Lorica. Des de la ciutat, amb un auto, arribem fins a San Bernardo del Viento, poble que ens havien recomanat com a molt acollidor i amb poc turisme d'aquest que no ens agrada.

Allá dormim a l'Alojamiento Tropical per 5000 pesos. Bon preu per una habitació passable... Com que és dissabte al vespre, decidim sortir a la placa principal per veure l'ambient i la veritat es que es ben ben extrany.. la gent ens mira de manera desconfiada, ningú se'ns acosta com es de costum als poblets i notem una onda diferent en la gent....

Parlant amb el senyor de l'hostal ens explica que el poble està en "Zona Roja", que vol dir que no es una zona gaire segura.... Resulta que fa 3 setmanes van matar a dos estudiants de Bogotá perqué es pensaven que eren polis!!!! ai, ai, aaaaai!!! La veritat es que ens entra una mica el cangueli i tot i que el sr. ens dona indicacions dels llocs a on no ens hem d'acostar i dels llocs segurs, decidim anar a dormir i marxar a primera hora del matí...
Com sempre... cada dia es una sorpresa a Locombia!!!!

Ens aixequem i marxem fins a Paso Nuevo, cal dir que hi arribem amb moto i carregats amb totes les motxilles... un cuadro, vaja! Hi anem decidits a agafar una panga que ens porti a Isla Fuerte.

Quan arribem al poble i després d'estar regatejant el preu de la barca ens adonem que no tenim plata i, ni a Isla Fuerte ni a Paso Nuevo hi han caixers automàtics.... Desastre!!!! Així que quan ja teniem un bon preu, resulta que no podem sortir cap a la illa, pero sempre hi ha una opció millor..... Paso Nuevo resulta ser un poble ple de gent re acollidora, tothom ens ajuda a buscar un lloc per dormir, un lloc per menjar i ens fan sentir tant bé que decidim quedar-nos-hi uns dies fins que aconseguim la plata per anar a la Illa.
Dormim a casa d'una familia que ens deixa dormir per 7000 pesos... l'únic inconvenient: no tenim dutxa!! Però tampoc importa massa els primers dies.... allà ens banyem al carib i disfrutem del volcán de lodo, que sembla que ho cura tot, tot i tot!

si, si....acabem tots enfangats aquí dins....

escoltant el carib....

sentint-lo
A Isla Fuerte hi arribem després de 40 minuts en panga. Aquest cop un viatje molt més tranquil... això si, al arribar a la platja, com sempre, militars que ens registren.... ishhh! Que poc ens agraden!!
Dormim a casa de l'Estel, que té una cabanya de fusta, una mica desastrosa, a la part alta de la illa. Ens deixa l'habitació per 6000 pesos cadascú.
Hi passem una setmana.... cuinant els peixos que cambien a foc de llenya, baixant a la platja a fer la dutxa diària (a la illa hi ha escasetat d'aigua i no hi ha llum), descobrint la vida diària de la gent... també fem una excursió al "arbol que camina" i no trobem mai la "cueva de Morgan", que es a on es suposa que hi ha amagat el tresor d'aquest pirata que navegava per aquests mars.

caribeando....

l'arbol que camina resulta ser un ficus enooorme!

ens sembla tret d'una pel.lícula...

I al final, entre llegendes de pirates i històries de la vida real marxem de Isla Fuerte amb la única il.lusió de trobar una mica d'aigua dolça que ens caigui de dalt, per gaudir d'una sra. dutxa!!!