lunes, 17 de enero de 2011

Otavalo...la serra d'Ecuador.

Després de 3 hores de bus des de Quito arribem a la ciutat. És dissabte i dia del mercat tradicional, pero nosaltres com sempre arribem tard!! Es l'hora ja de desmontar les paradetes d'artesanies tipiques de la zona, de fruites i verdures, tot i que encara tenim temps de veure a les dones vestides amb les vestimentes tradicionals i els homes amb els barrets típics de la zona. Observem a la gent, que té un aspecte ben diferent de la gent de la costa; color de pell més fosc, cabells negres, llisos i llargs, cares rodones i ulls ametllats, en definitiva un aspecte ben indígena.

Després de preguntar i preguntar, acabem trobant l'allotjament més barat. Hem regatejat una habitació per tots 3 per un módic preu de 10 dolars! Es al carrer Modesto Jaramillo, a prop de la placa de Ponchos a on fan el mercat i es diu Hostal Tami Wasi. Un hostal senzill, amb bany compartit i dret a cuina. Bastant sorollós, perqué com sempre la TV está tot el dia encesa a tot volum sense que aprarentment ningú la miri. Tot i aixó, trobem bona onda amb la gent de la resta d'habitacions, que son artesans, i ens passem nits compartint aprenentatges.

De dia anem a explorar els entorns verds de la ciutat, ja que el centre no té res d'interessant a part del mercat. Hi ha dos volcans relativament a prop, un llac, unes cascades i diferents pobles indígenes.

Ens decidim a anar a Peguche, un petit poblet al voltant d'un llac enorme que ens recorda als poblets dels pirineus i d'allá comencem la caminada fins a arribar a la cascada de peguche. Una meravella de la natura! Dinem i seguim el camí fins a casa, quan ens n'adonem que hem fet el recorregut al revés, que ens hem estalviat de pagar l'entrada i que hem pogut obviar lo turístic del lloc. Així... totalment recomanable iniciar la caminada des del llac fins a otavalo, a part fa baixada! :P

Estem un dia comprant algunes llavors per a seguir fent artesanies i durant la nit trobem, per fi, un lloc amb bona música. Es un bar que es diu el Fauno, amb gent de molt bona onda.

I fins aquí Otavalo, tenim ganes d'arribar a l'esperada Colombia!