domingo, 7 de noviembre de 2010

los caballitos de totora

chicharron de pescado!

ceviche mixto!

amb l'Angelo i el Tito... els nostres couchs a Huanchaco!

la Huaca del Sol

les pintures, que es conserven ben intactes!

transportant-nos en el temps....

Chan Chan

El viatge cap a Trujillo previst en 8 hores es converteix en una odissea de 16 hores, tot i que viatgem en una de les millors companyies (Cruz del Sur). Sembla ue és el nostre sinó en els trajeces després d'unes 5 hores de la sortida de Lima, alguna cosa falla al motor i ens quedem aturats, al mig del no res, durant 8 hores, esperant a que arribi un altre bus, que ha de venir de... Lima! Bé, ja ens coneixeu... metre la gent desespera... nosaltres dues profundament adormides! Així, en comptes d'arribar a Trujillo a les 6 ame, arribem a les 2 pm, mortes de gana, perquè no mengem des de les 8 del vespre.

Trujillo es una ciutat, així que marxem ràpidament per anar cap a Huanchaco, un petit poble de pescadors al costat del mar, que actualment s'ha convertit en un paradís pels amants del surf. (a una hora, a Chicama, ens expliquen que hi ha la onada més llarga del mon...). Nosaltres agafem un taxi i en uns 20 minuts ens plantem al poble. Allà ens espera l'Angelo, el nostre couch. Ell dorm a la botiga de surf, però com que tots 3 no hi cabem... al final anem a dormir a casa d'en Tito, l'amo de la botiga de surf, que ens deixa una habitació a casa seva per totes dues. Fantàstic!

Acabem d'acomodar-nos i ja son les 4 de la tarda... estem mortes de gana després de no menjar durant gairebé 20 hores!!! Un amic d'en Tito i l'Angelo ens porta a menjar peix a un huequito. Un huequito es un lloc petit, fosc, on no hi ha ni cartell i des de fora no t'imaginaries mai que hi fan alguna cosa semblant al menjar, pero el fet es que normalment la cuina es tan bona i tan casolana que ni un restaurant de 5 forquilles!! Així que qui viatji a Huanchaco ha de preguntar per El Choclo! Vam menjar tant i tant bé que, de nou, ens emocionem amb la cuina peruana! Un peix cuinat amb suquet (sudado de pescado) i trossos de peix arrebossat que ens recorden molt al calamar a la romana (chicharron de pescado) i d'acompanyament una cervesa "Trujillo". ESPECTACULAR! i tot per 14 soles (son uns 4 euros...) Evidentment ens fem clientes fixes d'aquest lloc!

Huanchaco es un poblet ben bonic, tota la platja està plena d'unes petites embarcacions per la pesca fetes de totora (que es un material típic d'aquesta zona i també del Llac Titicaca) i les anomenen caballitos de totora. Les barquetes a la sorra de la platja es la imatge típica del poble. Per nosaltres van ser dies de sol i platja, tot i que no ens vam banyar... feia fresqueta i les onades i les corrents eren bastant considerables... els surfistes estaven encantats! Aiii.. que no hi ha res com el nostre Mediterrani! També van ser dies de fogueres de nit a la platja i festetes de reggae a la sorra. Hi ha dos bars.. xiringuitos a la platja com els anomenariem nosaltres (sunkella i sun beach) on els divendres fan concerts de música reggae en directe! Per fi un lloc sense cúmbia.... com vam disfrutar!

També vam sortir de Huanchaco per veure els voltants. Un dels dies vam anar a visitar la ciutat, Trujillo. Agafes una combi i per 1 sol disfrutes de 30 minuts de cúmbia a tot volum (hi havien busos en els que et senties dins una disco mòbil) fins arribar a la ciutat! A Trujillo no hi ha massa cosa a fer, es pot visitar la plaça d'armes, que es semblant a totes les places de totes les ciutats de per aquí i pots visitar les casones, que son les cases típiques de la zona. Després de passejar ens vam asseure a una plaça anomenada "Plazuela del Recreo" i al cap de 5 minuts estavem xerrant animadament amb unes noies, dues peruanes i una argentina, que va resultar que també eren de couchsurfing. Així que vam acabar la nit amb elles de festeta trujillana!!

A part de la platja i les festetes, també vam recórrer la història dels moches i dels chimus i vam visitar les ruines que queden d'aquestes cultures pre-inques. Les que es troben més a prop de Huanchaco son les ruines de Chan Chan, de la cultura Chimú. Qualsevol bus en direcció a Trujillo et deixa al camí que va a les ruines. Es la ciutat construida d'adobe més gran d'amèrica llatina. Està format per petites ciutats enmurallades i tot el conjunt va ser la capital del reinat chimú. Després a uns 30 minuts, trobem la Huaca del Sol i la Huaca de la Luna. Van ser la capital de la cultura moche. La Huaca del Sol va ser un edifici destinat a la politica i la Huaca de la Luna tenia fins religiosos i es on es feien els sacrificis. Els temples estan bastant ben conservats i fins i tot es poden veure les pintures originals. També existeixen la Huaca esmeralda i la Huaca Arco Iris, però nosaltres ens vam centrar en les dues primeres ja que ens van dir que eren les més interessants. S'ha de pagar entrada a cadascuna (uns 10 soles) i pots visitar els museus respectius.

Així a Huanchaco passem una setmaneta molt còmodes a casa d'en Tito i amb l'Angelo, uns couchs de luxe (gràcies als dos!), disfrutant de boniques postes de sol i menjant el millor peix que fins ara hem probat a sudamèrica i també els millors ceviches (per si no us hem explicat es el plat típic del perú i es tracta de peix, o bé una barreja de peix i marisc, marinat amb llimona i una barreja d'espècies, entre elles culantro i rocoto... ben ben picant!). Això ens segueix confirmant que Perú es un pais ben ric en la gastronomia.

Després de la tranquilitat de la platja, tenim ganes d'activitat... ANEM de nou cap a LA SELVA!!! Direcció Chachapoyas! (de moment ens estalviarem els comentaris sobre el nom de la ciutat... jsjsjs!)